Campus nollning

Jaha, då har man blivit nollad då på campus...
Det var INTE roligt!
Fast inte så läskigt som jag trodde att de skulle vara...

Så här gick det till...

Jag gick och la mig i godan ro natten tills på onsdag och somnade som en stock, lyckligt omedveten om vad som skulle ske blott tre timmar senare.
Jag vaknar av att de är ett himla liv ute på gården. Shit tänkte ja, nu ska de hålla oss vakna med massa oväsen i typ en halvtimme. Jag tänder min lampa för att visa "fine, ni har väckt mig, får jag sommna om nu?". Ha, de kunde jag ju drömma om! Då är det någon som ryter utanför min dör att jag ska öppna. Yrvaken och väldigt osnygg i pyamas för tillfället öppnar jag dörren och utanför dörren står, ja... vad ska man kalla de? En skock med tvåor, klädda i svart, med scarfs för ansiktet och skidglasögon (!), i alla fall. De skriker åt mig att jag var en liten "ful äcklig nolla" som skulle klä på mig och infinna mig på gården om fem minuter.

Hjälp tänker jag och kastar på mig lite myskläder och springer ut igenom dörren.

Väl där ute ska vi ställa upp oss på led. Sedan ska vi paras ihop två och två, kille och tjej och får order om att aldrig släppa taget. Sedan börjar vi jogga iväg till en lång mördarbacke där vi skulle jogga upp och ner. Det var INTE kul! Backen är så brant så man kan nästan lite springa upp och inte blir de bättre av att alla tvåor står efter kanten och skriker på en hur dålig man är. Heja mig liksom...

När vi hade gjort de så fick vi springa, här jobbas det inte mer, vidare till en sränkt fotbollsplan där vi får göra situps och armhävningar i den härliga leran. Efter de, när man ser ut som ett vandrande lermonster, så fick vi springa (nu är det jobbigt!) vidare ner till vattnet där vi var tvugna att hoppa i och bada. Inte så kul när man bara har pyamas short och linne under joggingkläderna... Nå väl det var bara att hoppa i vattnet i shortsen och BH, hett värre om du frågar mig (not!). 

Sedan skulle man slänga på sig kläderna igen och ja, de var blött kallt, grusigt och härligt...
Då bar de vidare upp emot campusområdet. På vägen dit fick vi stanna i gruset och göra armhävningar, DE mina damer och herrar, gör ont i händerna vill jag lova! 

När vi kom fram till campusområdet skulle vi göra ett val, varmt eller kallt. Jag tänkte att eftersom jag redan hade badat så kan det ju knappast bli värre så jag valde kallt. Då var vi, en och en, skickade upp till samlingsrummet. Vär där vart vi varmt välkommna med bullar och choklad, nollningen var äntligen över! Valet mellan varmt eller kallt var alltså om man ville ha varm eller kall oboy, lite kul faktiskt.

Halv fyra stupar jag sedan i säng efter 1 ½ timmes nollning. Gissa om vi hade något att prata om dagen efter eller? Hämden är ljuv i vår då vi ska ha hand om tvåornas utspark, moahaha.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback