Högkostnadsskydd vs. läkarkö

Dagens Hyllning:
Högkostnadssydd på Apoteket

Tänka sig, att man likt en gammal tant skulle digga en sådan sak. Jag var på apoteket idag för att hämta ut massa medicin som höll på att ta slut. Prislappen för de vart 1800 kr, men... eftersom jag är mer eller mindre stammis på apoteket (host, hypokondriker, host) så har jag skrapat ihop en finfin bonus och fick betala fjuttiga 19 kr.
Varför är det inte så på alla affärer... suck!


Dagens Diss:
Läkarkö

Okej, nu är det i Sandra-är-en-gnällig-ilandsmänniska-format, men ändå... Kan inte få på mig ett par dojjor eller knappt gå för den delen, ändå får jag vänta en vecka innan jag får komma till läkaren med tån, segt värre om du frågar mig! 
Den kommer ramla av innan jag kommer dit och detkommer säkert få kapa hela benet, när jag väl kommer dit, för jag är säkert drabbat av någon obotlig sjukdom som sprider sig i hela kroppen annars... 
eller nja.... kanske inte.... men typ i alla fall! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback