Cabarétime!

Förlåt kära läsare för att de har tagit ett tag för mig att uppdatera men de har varit så galet mycket att göra de senaste dagarna! Har i alla fall lyckats släpa mig hem till Västerås nu men aaalldelens för mycket packning som vanligt. Men man är väl inte mer än människa eller hur?!

Nej, dags att sammanfatta Cabarén.
Det var en given succé vill jag lova! Rektorn sa att under hans fem år på Bosön så har aldrig startfältet varit så bra som de var i år. Man tackar så mycket!

Först ut var IK 2 och de gjorde en hysteriskt rolig gestaltning av personal på skolan, fast som Tellitubbis, klockrent! Sedan gjorde Sibbe (min fadder) en lysande imitation av våran Beteende-lärare Lars Sjödin. Självklart hade Lars, och förlåt jag menar Sibbe, stora skyltar med klädesmärken på sig, eftersom Lars är gaanska känd för sina märkeskläder. VI fick en inblick i hans sätt att uppfosta sin son. Det var väl kanske, hum... en lite annorlunda metod. Belöning och bestraffning fick i alla fall ett helt nytt perspektiv vill jag lova.

Sedan var det plats på scen för IL 1 och Kalle gick in och gjorde lysande insats som Leif Holmgren. Inte visste jag att Kalle var en sån jävel på skånska minsann? Vissa i publiken tyckte det var lite elakt att driva med IL 2:s frånvaro i Cabarén men jag tyckte att det var mitt i prick! För jag menar vem kommer inom en snar framtid att glömma IL 2:s insats i luciatåget? Inte jag i alla fall.

Nästa klass på tur var vi, IK 1! Vi inledde med att Gustav körde Lena PH "Det gör ont" med Abbe som stativ. Jag och många skrattade så vi grät. Abbes desperata försök att hålla sig för skratt när Gustav står böjd över honom och juckar är helt oslagbar. Hjälteinsats grabbar! Efter det visades filmen där våran klass sover utanför systembolaget (eftersom vi är kända för att klunka i oss ganska stora mängder sportdryck) i Liningö Centrum. Sedan var det allsång på tunnelbanan som också har blivit lite av en specialare för vår del.
Efter denna scen gjorde vårat dansgäng entré. Till en början var det fint till "Santa Babe" men sedan åkte kläderna av och det vart Pussycat Dolls isället. jag kan väl säga som så att jag aldrig har dansat så dåligt i hela mitt liv! Var konstant ett stag efter och mitt huvud hade totalt raderat allla dansstag som stackars Marina hade prentat in i våra huvudet ca ½ timme innan vi skulle in på scen! Nåja, bättre lycka nästa gång kan man väl säga. Upphämtningen vart dock lärarintervjuerna som bygde på ihopklippta frågar där lärarna hade fått en fråga i stil med "Vad tycker du om rektorn" fast vi istället i verkligheten frågade vad de tyckte om Bush eller liknande. Ganska kul att se lärarnas reaktioner och skratt när de inser att vi klippt bort frågan och lagt in "vår" fråga istället.
Till sist kom våran höjdpunkt, Backstreet Boys! Tobbe, Tian, Rasmus, Kviding och Johan gjorde en stålande sånginsats / strippshow vill jag lova. Tjejer som inte var där, ni missade nått vill jag lova, jummi! Angelica hade dessutom skrivit skyltar som vi skulle vifta med likt hysteriska fans. Jag viftar glatt med min tills jag vänder på den och ser att de står "I´m a 80DD" Kul Angelica. Kul!
Innan eftertexterna börjar rulla så har vi även med en duschscen där killarna i min klass duschar tillsammans. Även här driver vi lite med oss själva då vi är kända för att göra allt tillsammans, hela tiden, till stackars IK 2:s förskräckelse! Tobbes "Vem vill ha tvål?" där bakom duschdraperiet på bred skånska kommer vi sent sent att glömma!

Sist ut var lärarna och jag kunde verkligen inte sluta skratta. De gjorde imitationer av elever på skolan och dert var så klockrent, mitt i prick, noga utstuderat och helt jävla underbart roligt!
Marie var Abbe och det enda hos sa hela tiden var "Hablablablabla Abbe Hablabla" Och ja mina damer och herrar, ibland tycker vi att Abbe han mumla lite väl mycket men ändå säger han till skåningarna att skotta ut gröten? Hum...
Rådis var allas våran Kviding och kunde inte ha gjort det bättre. Han hade studerat rörelsemönstret likt en studsande boll väldigt noga. Sedan pratade han även om armband och flickvännen Kristina fick lite plats också då Kviding springt runt likt som på rosa moln sen han träffade henne.
Lars Sjödin aias Henke i IK 2 var även den helt underbar. Hela tiden ifrågasatte han syftet med de hela och  vad de hade för mening, vilket vi alla vet är gaanska likt Henke!
Till sist får vi så klart inte glöma Kurt Granlund som gran med väldigt fina kulor i grenen, oj menade självklart granen!

Otroligt roligt att se och jag skrattade så tårarna rann mest hela kvällen. Man tackar så mycket för de. Någon mer än jag som hade träningsvärk i skrattmusklerna i magen dagen efter?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback