Drinkqueen.

Utgång igår med Mimmie. Förfest hemma H i hans underbart centrala lägenhet. Dock var inte H med, han var i Växjö. Jag och Mimmie babblade på om allt som hänt i våra liv den senaste tiden och man kan väl säga som så att käftarna gick i ett.
Kvällens förfesthöjdpunk var lätt när Mimmies fader, pappa-Anders, ringde och pratade med oss. I högtalartelefonen hängdes han ut som aldrig förr och jag satt mest på sidan och garvade. Som vanligt. Han verkade dock tycka att vi var underhållande då vi fick den klockrena slutkommentaren "Puss i ljumsken på er båda". En riktigt rolig snubbe med andra ord!

Efter ett X antal cider började vi dra oss iväg till Konrad. Konrad var dock väldigt väldigt dött. Vi började konspirera om att om inte nästa låt var bra skulle vi dra. Som tur var måste DJ:n har anat våra onda planer då den ena bra låten efter den andra strömmade ut ur högtalarna. Kvällen var räddad.

Som pricken över I:et då dök Linus, Mike och Robin upp och anslöt till vårat coola gäng (Ja, det var bara jag och Mimmie). Någonstans här börjar det bli väldigt dimigt jag som aldrig dricker drinkar, tog glatt den ena snorgröna shoten efter den andra. Kombinerat med en brun samt en röd drink. Varvat med cider. Nu är jag med andra ord i högform. I samma veva som jag jag börjar inta min högform försvinner Mimmie iväg med någon mystisk Don-Juan. Sicken tur att jag får hänga med killarna och fick privilegret att dansa sista tryckaren med Linus. Wipp wioo! Lyckades även under kvällen stöta ihop med en gammal vän som sa både en och två snälla saker. Man tackar och bugar. 

Innan jag ramlar hemåt besöker vi de obligatoriska fyllekäkshaken. Donken och Subway. Linus frågar om smakråd och jag tycker han ska ta en skagen, min favvo. Dock inser inte herrn att de innebär att de kan innehålla räkor. Smart. Linus tycker inte om räkor. Pucko! Naturligtvis får oskydliga jag skulden. Kul. Kul kille. 
 
Framemot halv fyra tiden, efter en utsökt Subway-macka så ligger jag nerbäddad i H:s säng. Tyvärr är inte H där, men till sist somnar jag och snarkar så sött.


Kommentarer
Postat av: Totalt Jävla Lysrör

Aye, aye! Du får ju alltid vara med oss. Vi är ju trots allt inte så kinkiga som vi ser ut...
Och vi ser ju hellre att du går med oss än att du snavar runt där själv bland massa galningar... :)

Räkorna var väl det som inte riktigt uppskattades... Men med tanke på att du inte visste så är du förlåten... ;P

Vi måste dock kolla upp om vår idé med billigare sprit om man har CSN-kortet, det vore ju faktiskt skit bra. Frågan är ju bara om CSN är villiga att gå med på det...

2006-12-23 @ 16:04:45
Postat av: mimmie

Don-Juan????? hahahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback