Klassisk juldans

Igår var det avslutning med klassisk juldans på skolan! De hade röjt bort allt i Cafeterian så nu var det bara att dansa för fulla muggar! Vi fick lära oss både Amerikansk polka, vanlig polka och så massa andra som jag inte har en aning om vad de heter.
Fick bland annat dansa med Rådis, men han var mest nyfiken på skvaller ifrån gårdagen. Är vi förvånade??
Sedan var det Kurt Grandlund som stod på tur och han var ju klockren för han var preics som mig, skrattade mer än vad han dansade! Till sist var Fredrik min herre och som avslutning gjorde vi raketen, ni vet när man klappar fortare och fortare och till sist hoppar upp i luften? Fredrik stod bakom mig när alla gjorde den och när vi hoppar upp i luften på slutet så lyfter han upp mig ungefär tio meter i luften, minst! (Fredrik är väldigt lång förstår ni!). Eller nja, kanske inte riktigt men de kändes så i alla fall. När jag väl krånglat mig ner så bara flinar han och jag morrar nått ombestämt till svar... Kul. Kul kille!

Rolig avslutning i alla fall med lite fika, allsång + tal i Olympia och till sist, det alla fattiga studenter hade väntat på så här i jultid, skolan bjöd på gratis julbord, weei! Mumsigt värre och galet gott vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback