Parkeringsäventyr.

Var till stan med min underbara fejk-syrra (nej hon är inte fejk, men vi lotsas att hon är min syrra för hon är så cool) Bellan idag. Trevligt värre. Som vanligt när hon och jag är i farten så slutar det i kaos och asgarv. Är ni förvånade?! Nej inte jag heller.

I alla fall, vi lyckas palla oss in i det lokala parkeringshuset Punkt för att parkera den lilla söta golfen. Väl där inne på våningsplanet så hittar vi inte en endaste liten parkeringsplats, trots att lampan lös grönt när vi gled in. På sista raden börjar jag få lite små-ångest för man kommer ju inte ut om man inte har betalat sin biljett som man får när man kommer in, men om jag inte har parkerat så vill jag ju inte betala. Jag kör lite fint åt sidan och vinkar snällt förbi alla andra galna bilister och halar fram mobilen för att ringa päronen och fråga vad jag skulle göra.

Plötsligt skriker Bellan: Där, det är en som ska åka!!!
Sandra: Men han är ju långt bakom mig och det är enkelriktat, jag kommer inte tillbaka dit..
Bellan: Du får backa. Men shit, det kommer en bil ifrån andra hållet och den är snart här!
Sandra: Fan, den kommer hinna före...
Bellan: Fan heller, skynda skynda skynda!

Sagt och gjort, så fort bilen hade glidit förbi så lägger jag i baken och kör gasen i botten. Lilla bilen inser snabbt allvaret i situationen och lägger på ett kol. Full fart bakåt alltså! Med Bellan vilt påhejades "Skynda skynda" brevid mig lyckas jag kasta mig in i den lediga ruten och glädjeropen i bilen är ett faktum. Bellan skriker glatt "Loooosers!" till den stackars förvirrade bilen som inte fick platsen. De undrar nog  vad vi höll på med. Man vi fick i alla fall platsen. HA!  

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH =D

2006-12-29 @ 21:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback