Kompismiddag

Idag bjöd jag Josen, Pettson & Aida på lite middag.
Det vart mumsig korv i ugn med härlig röra och ris, riktigt gott (jo, även mina gäster verkade tycka de!).
Avslutade de hela med hembakad rabarberpaj, ha en riktig lite hemmafru har jag blivit minsann.

Dock höll allt på att gå åt skogen när strömmen gick i 2 timmar pg. ett stort åskväder, men som tur var vart maten, precis på sekunden klar i tid efter att ja hade svettats och våndats och nästan övervägt att ta ner stormköket ifrån vinden för att göra klart maten. Eller nja, vet ju inte ens hur man använder ett stormköket med ärligt, hur svårt kan det vara?! Förmodligen grymt svårt, puuuh tur att jag slapp!

Det vart i alla fall hellyckat och tjejerna verkade mätta och belåtna. Skönt ett bara sitta ner och snacka ett par timmar utan att de är på en förfest om du frågar mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback