Bollgalan

Efter klasskampen var det dags för middag uppe i Mästervillan med finklädsel och allt minsann.
Så det var alltså bara att kasta sig hem, börja förkröka lite (mycket, ganska fort) och bege sig iväg.

När man väl kom dit fick man ett namn på en lapp och så skulle man hitta sin andra hälft. Jag fick Grodan Boll och skulel alltså hitta min Kalle Stropp, och vem är min Stropp om inte Gustav i egen hög person? Gentleman som han är eskorterade han mig till bordet som vi delade två andra par.
Maten var underbart god och alla åt som bara fattiga studenter kan när det serveras fin mat som man har betalat för. Man tar mycket för att få ut så mycket som möjligt av sina 150:- man betalat.

Under middagen delades pris ut i form av en ros , några exmpel:
- Bea, bästa målvakt. Klockrent!
- Tobbe, gladaste förlorare, nja... (Jag fick i alla fall rosen sen så jag klagar inte haha)

En fullproppad mage och två gals vin senare dras vi oss in till dansgolvet och festen börjar på allvar. Men först ska jag och Frida gå ut och vara biffiga (nja..) vakter och se till så att ingen går fel väg till festen. På vägen tillbaka raggar jag upp Viktor, Adde och en till i IL 1 och trevlig kvinna som jag är, eskorterar jag dessa tre herrar till mästarvillan. Vi kommer dock på att eftersom det är en jobbig backe upp innan man kommer fram, var vi tvunga att ta en paus.

"Hur skulle de annars se ut om det kommer tre killar och en tjej flåsandes ifrån mörkret?"
som Viktor så fint uttryckte det, så sant så sant!

Festen är nu i full gång och alla dansar som om natten aldrig skulle ta slut, speciellt Tobbe + Kalle (OBS: Porrigt!) och Frida som körde barfota dans á la hippies. Underbart!

Sista låten vart "När alla vännerna gått hem" med Gyllene Tider och på äkta mellanstadievis haffade alla någon för den sista dansen för kvällen. Jag lyckades hitta Tobbe och vi var grymma kan man lugnt säga. Förutom när vi skulle byta håll, shit... Är det någon som har provat byta varv när man dansar tryckare?
Sjukt svårt kan jag lova!

Efter stängning så hänger vi hemma hos Henke ett tag och käkar popcorn innan jag runt två tiden kryper till sängs efter en klockren kväll. Jag hade galet roligt vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback