Handboll á la Dum & Dummare.

Idag hade Malin och Anna ett pass med HandbollIdrottsledarskapen. Heja!
Måste passa på att säga att tjejerna gjorde ett grymt bra jobb, märks att de gjort detta förut.

Anyhow så startade allt med lite lekar, riktigt kul och man tänkte inte riktigt på att det var uppvärmning. Sen var det diverse övningar och jag hade lyckan att få göra dem tillsammans med Frida. Vi gjorde väl hyssat ifrån oss. Eller nja. Vi går numera under namnet Dum & Dummare (vi kom på det själva). Fast jag måste erkänna att så mycket som skrattade då, har jag nog aldrig gjort på en idrottslektion. Jag menar hur många kan allvarligt lyckas med, när de ska passa två bollar mellan varandra, kasta upp dem i luften så att bollarna krockar klockrent och flyger år rakt olika håll?
Dessutom kom vi fram till att mina "vindruvor" som Tian så fint uttryckte det i måndags minsann skulle bli sjukt stora och kanske skulle slippa namnet vindruvorna om jag tog två handbollar innanför tröjan. Omoget jag veet, men vad ska man göra? Jag menar vi kom ju på Dum & Dummare inte för inte liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback