Klasskamp

Igår var det dags för klasskamp här ute på Bosön. Alla klasser skulle mötas i fotboll, innebandy och basket. Såklart växte tävlingshornen fram i pannan på alla deltagare och spelet var allt annat än snällt.
Jag valde att stå vdi sidan med motiveringen att jag faktiskt ville att vi skulle vinna! Jag utsåg mig själv istället till 1:a chearleader för IK 1 tillsammans med Anna, Mia och Malin. Vi var grymma kan man väl kortfattat säga!

"Johan går på vatten, ohohohoh, Johan går på vatten!"
 
och

"Fredrik till landslaget shalalalalala, Fredrik till landslaget"

känns redan som självskrivna klassiker. Dessa remor varierade vi mellan alla tappra spelare i IK 1.

Som sagt, det gick ganska hårt till så Tian slutade på akuten med sitt knä, som tur var vart inte ingen större skada. Niklas krossade motståndarna i innebandy och tog sig framåt på ett ganska fysiskt sätt kan man säga och Frida fick killarna att bokstavligt talat falla som furor när hon hoppade runt på planan. Abbe var våran härliga fotbollspelare som filmade en del, precis som fotbollsspelare sig bör. Gustav vart en smula frusterad ibland och gick väl ganska hårt på vissa spelare, men det känns lite som IK 1:s grej.  

Jag tyckte vi kämpade på bra i alla fall och Jacob var en grym "tränare", man såg riktigt hur han mös i sin roll. Tyvärr räckte de inte ända fram och som jag fattade måste poängräknarna varit fulla, mutade, frånvarande eller bara korkade eftersom IK 2 stod som slutgiltliga segrare. Jag menar hallå... Vi spöade ju skiten ur dem, hur kunde dom vinna hela tuneringen?!

Aja, vi bjuder väl på den då, men nästa år då jävlar, Eller hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback