The Big Blue Band.

Vi hade storsamling idag i Olympia med alla klasser. Som vanligt var det en del snack som man lyssnade på med ett halvt öra. Men sedan gjorde de entré. IK 1:s nya idoler!
In igenom dörren kliver medlemmarna i The Big Blue Band! Det är ett gäng utvecklingsstörda med ledare som har startat ett eget band. Dock var alla i bandet inte allt för sjuka så de var hur roliga som helst och bjöd på sig själva. De fick hela Olympia att stå upp och sjunga med! Kul att se hur de tog i för kung och foserland med egna (riktigt bra!) låtar som de själva har skrivit. Jag tror att vi alla fick en favvislåt också. Jag menar fastnar inte den här i huvudet på dig så säg...

"En bulle med kanel
Kanel på en bulle
En bulle med socker
Socker på en bulle"
 

...tralalala....

Frågan hela Bosön ställer sig nu är: När kommer singeln?!


Höjdpunkter under storsamlingen:

- Vem kunde inte ungå killen med nithandskar, batmanväst och de vickade höfterna i bandet?! Heja!

- Arnelas kommenatar var för övrigt ganska skön om tjejen med de stora håret i bandet. 
Arnela: Jag heelt säker på att det är en släkting till Abbe.

- Larsa skulle visa info om vinterfjäll med powerpoint. Gissa vad han har skrivit? "Ge och ta!"
Till IK 1:s glädje, nu förstod vi preciiis vad det hela handlade om.
 
- När trummisen i The Big Blue Band ska låta en annan tjej spela och sätter sig på en stol tar han sina trummpinnar och... hum... sätter sig på trumpinnarna så att ja...vad ska man säga? Tänk er nästan raggningsrepliken "Är det bra dina trumpinnar eller är du glad och se mig?" 

(Jag har med andra rod skrattat så att tårarna har sprutat hela dagen, Najs!)

Kommentarer
Postat av: Micke

var batman-västen en kille?? är helt säker på ngt annat..

2006-11-22 @ 20:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback