Bosöspelen

Vi var i Sätrahallen idag för att jobba med Bosöspelen (eller Battle of the Retards som H så fint kallade de). Ett stort arrangemang för barn med handikapp som delar i en mängd olika aktiviteter. Det är inte utan att man vart lite rörd när de små lös som små solar oavsätt om de kom sist eller först, underbart att se!

Jag, Angelica, Tian och Niklas hade hand om tidtagningen i de olika "löpgrenarna" eller vad man ska kalla de när de tar sig ifram i rullstolar och permosar. Vi var väl...hum....vad ska man säga...
70 % Kramiga
20 % Wannabe-seriösa
10 % Nollkoll

Med denna briljanta insats kan det ju bara gå bra eller hur?! Tänkte vara ful och härma Tobbe (pentagon415.blogg.se) och rada upp lite om vad som hände på löparbanan:

Dagens...

Skryt: Sandra, lyckades få flest vinnare på mina banor är jag heeelt säker på!

Förlorare: Tian, lyckades få alla långsamma på sin bana.

Kissnödigaste: Angelica nöden har ingen lag!

Mest kaffesugna: Niklas, helt galet fikasugen så fort han hörde något om fikapaus!

Kåtaste: Han smekte oss alla med den där målflaggan, Niklas!

Jobbigaste: Assistenter som tävlar mer än deras barn.

Miss: Sandra, som inte kan skilja på bana tre och fyra, sorry...

Tjuvstart: Kviding, men de hade knappast stannat om du blåst i alla fall.

Långtråkigaste: Prisutdelningen...suck... Hur lång tid tog det? 1 1/2 timme?

Ordningssinne: Angelica, tur att någon hade koll!

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Dagens härmapa: Sandra
Dagens lite sämre kopia på blogg: laugh.blogg.se
Dagens kommentar: Tobbes

2006-10-12 @ 20:19:20
Postat av: H

hehe... trodde att de skulle vara sveriges idrottselit på den där skolan ju... nu har jag insett att så inte är fallet... :P
ni skulle behöva lite amfibiedisciplin allihopa tror jag... ett bra förslag i min mening är att leta upp en slinga längs en väg inne i stan att löpa å "rejsa" med bilarna vid rödljus... hur kul som helst å så borde det vara bra träning ju... spec när man lyckas slå en gammal gubbe i en chrysler dem första 50-60m :D
Riktigt lika roligt är det inte när man försöker köpa ett par jeans på bubbleroom.se men dem säger att mitt postnummer inte finns så dem kan inte skicka nått hit. vaddå, jag bor mitt i v-ås. det är oxå en stad liksom :S

PS. Dagens kommentar: korpralen wetterlings!!!

Postat av: mimmie

Miss: du kan inte skilja på höger och vänster heller HAHA!

2006-10-20 @ 22:01:30
URL: http://meme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback