Frida skrämmer småpojkar

Vaknade i morse och strosade i godan ro runt i lägenheten så där som man gör på morgonkvisten om man för en gång skull har gott om tid på sig. Jag får lite tid över och sätter mig framför datorn.
Plötsligt hör jag vilken livlig aktivitet det är utanför mitt fönster (min balkongdörr går alltså rätt ut på marken eftersom jag bor på bottenvåningen). Jag tjuvkikar litegrann mellan mina persienner och till min fasa ser jag att det är någon som gör det ockå, fast på andra sidan, som tittar på mig! Ahh! Jag hör att de är ett par stycken där ute och att de har en stege de rester emot huset. 
Jag panik-msn:ar till Frida som bor precis över mig och frågar om hon vet vad de är för tokingar som springer / hänger i stegar här utanför. Frida, som är ganska bra på att säga vad hon tycker och tänker, har precis innan jag skrivit till henne gett de stackars pojkarna en rejäl utskällning att de skulle minsann inte komma här och fixa några "liser" för de var ju bara i 16-års åldern. Vid de här laget är Frida helt övertygad om att de hade tänkt bryta sig in hos folk och att de är de som brytit sig in i bilar och annat här runt om kring. De stackars killarna hade mer eller mindre kastat sig ner för den där stegen, livrädda för Frida och gått vidare, långt bort ifrån vårat hus.

Dock när vi (Frida) börjar gräva lite mer i det hela så visar det sig att de faktiskt är praktikanter på skolan som faktiskt skulle byta liser runt fönsterarna och inte bryta sig in och tjuvkika på tjejer som byter om. Stackars dem, skulle inte heller vilja råka ut för Frida när hon är på de humöret haha...

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Frida skrämmer stora pojkar också...

2006-10-12 @ 17:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback