Hört i Sthlm

Pendeltåget från Södertälje C

(Tjej 20+ och kille 25+ sitter bredvid varandra och för en livlig diskussion hållandes i hand)

Tjejen (besviket): Men din är så liten!
Killen (stött): Det är den väl inte alls det! Det är du som vill ha för stor!
Tjejen: Inte så sjukt stor, men det ska ju vara skönt. Inte obehagligt.
Killen: Det blir det ju om den är för stor. obehaglig alltså. Du är så omysig!
Tjejen (förvånat): Är jag omysig bara för att jag vill ha en stor säng?!

Blå linjen mot Akalla

Hiphoppare 1: Så jag satt och kollade på Entourage så ringer det på dörren. Så jag öppnade och det stod en snubbe från Radiotjänst!
Hiphoppare 2: Hah!
Hiphoppare 1: Så han ba har du TV? Jag ba nej! Så han ba vad är det som låter i bakgrunden? Jag ba det är en film på min dator.
Hiphoppare 2: Fett smart!
Hiphoppare 1: Jag vet! Men han ba så du har TV-kort? Jag ba nej, jag laddar ner. Då säger han "men det är olagligt".
Hphoppare 2: Ööh..
Hiphoppare 1: Så jag ba det är det också om man är kulturminister och inte betalar TV-avgift. Då blev han chok (fett) röd i ansiktet och gick till nästa dörr.



Röda linjen mot Ropsten

(Två tjejer 20+ sitter mittemot varandra och diskuterar.)

Tjej 1: Men svär inte så jävla mycket!
Tjej 2 (trotsigt): Jävla fitt-kuk!
Tjej 1 (fundersamt): Jag undrar hur en fitt-kuk skulle se ut...
Tjej 2: Fråga en sån där amfibie!

(H som är en amfibiesoldat hahahaha)


Buss mot Tyresö

Kille 25+ (svarar i mobilen): Förlåt, det var min pung som svarade förut! Jo, det är säkert! Jag hade mobilen i fickan och då svarade min pung. (Paus) Neej, jag har inte fingrar på pungen...det var pungen som svarade själv. Ja, hursomhelst...



Buss 40 mot Reimersholme

Bratkille 20+: Jamen alltså, min pappa ska bli sån där...öh...vad heter det, du vet.
Tjej 20+: Näe, vaddå?
Bratkille 20+: Du vet, pensionär! Och han hade liksom tänkt att skaffa sån där, vad heter det, jo hund!
Tjej 20+: Vad kul!
Bratkille 20+: Nej, det är väl inget kul? Alltså jag var hemma hos en som hade en sån där liten hund. Och den typ bara låg där i ett rum. När jag kom in så liksom tittade den bara upp va, och såg ut som om den tyckte att jag typ var helt jävla dum i skallen.
Tjej 20+: Jaha?
Bratkille 20+: Ja men vafan, man tappar ju självförtroendet juh!



Restaurang, Gamla stan, Stockholm

Mamma: Väntar ni här nu då medans mamma springer på toaletten, gör inget dumt! (Mamman går iväg mot toaletten.)
Pojke 5+ (ler lurigt o tittar på sin lillebror): VETU VA?! Du är inte du egentligen, och jag och Elvira heter inte som du tror och det är inte din mamma som gick på toan. Den här restaurangen finns inte egentligen, det är på låtsas, en låtsasvärld.
(Lillebror 3+ kollar oförstående och börjar darra med läppen.)
Storasyster 7+: Ja det är som han säger, du finns inte, det här är inte på riktigt och du är inte vår lillebror, du finns inte egentligen!
(Den lilla pojken börjar storgråta och mamman kommer småspringandes från toaletten.)
Mamman: Vad har hänt älskling?
Storebror (kastar sig om sin lillebror och kramar honom): Han satte bara lite mat i halsen, men vi hjälpte honom, jag tror bara han är lite rädd...
Mamman: Ååh, vilken duktig och snäll storebror du är!



Gröna linjen

(Tjej 17+ sätter sig i främre delen av vagnen där det är mobil-fritt, pratandes i handsfreen, med telefonen i fickan.)
Kvinna 35+: Du, det är mobil-fritt här numera!
Tjejen (irriterat): Jag pratar med mig själv!
(Kvinnan tystnar och surar för sig själv.)



Gröna linjen

Tonårskille (pratar i telefon): Neej, jag fattar inte hur han kunde bete sig så! Såå lågt!
Kvinna 70+: Men inte lika lågt som Glocalnet! MAHAHAHA!


Det här var några godbitar ifrån www.tjuvlyssnat.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback