Lördagsmys

Nu har jag varit hemma och latat mig hela helgen, hur skönt som helst! Bara äta god mat, gå runt i mjukiskläder och fixa till mitt nya rum här hemma lite grann. Najs!

Igår var jag, Ida och Faj hemma hos Sara och spelade spel, kollade tv och bakade kladdkaka, mumma! Så klart med dubbelt recept haha. Vi spelade en riktigt roligt spel också som jag inte kommer ihåg vad de heter. Man fick en ord på en bricka, de kunde vara en kändis, en grönsak eller vad som helst och så skulle man beskriva det ordet för sitt lag på 30 sek, hur kul som helst! Jag och Sara (mest Sara) var riktigt grymma och vann gaanska så överlägset. Några smakrprov på våra egna missar under kvällen:

- Birk heter kompisen och pappan heter Matti, hur sjutton kunde du gissa då att det var Ronja? (Faj)

- "Något som du hade i Frankrike Fia, som jag var avis på, motsats till dusch!" (svaret var Badsalt) Bra beskrivet där Ida.

 - En ö, ett kort ord...öhh...en ö, en ganska kort ord...öhh... (Jag har hjärnsläpp och stackars Sara rabblar upp hela öriket i Världen, dock inte Malta, som var svaret)

- Jag kommer inte på ordet Sjölejon, så Sara börjar desperat låta som ett sjölejon, men rörelser och allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback