Mördar-ILS

Idag stod det bland annat Idrottsledarskap på schemat.
Hör och häpna nu men idag tyckte i alla fall jag att det var riktigt kul! Jag vet, chock... Men det verkade trots allt som att läraren vi älskar att hata fick till en hyffsad lektion. Kanske var det för att vi fick bestämma allt själv, men upplägget var riktigt najs. Jobbigt? Svar ja. Speciellt för Fredrik och Martin som utkämpade en blodig (eller nja, okej då, mera svettig) fajt sittandes i 90 graders vikel likt en ben-mördar-ställning. Vem vann då? Jo, målvakten Martin gick vinnande ut striden, grattis!

Dagens kommentar går för övrigt till Tobbe.
Fredrik och Martin sitter och pressar för allt vad de är värda, då kläcker Tobbe ur sig:
"Är det jordbävning här inne eller är det bara era ben som skakar?"

Själv "briljerade" jag plank-övningen när klassen skulle träna uthållighet i magmusklerna.
Detta är dock den ända muskelgrupp jag har någon form av stryrka i så lyckan var total när jag fick instruera den. Jag menar, tänk om jag hade fått någonbiceps-övning eller nått, ha, vilket skämt de hade blivit! Nu orkade jag ju mig till och med igenom hela övningen, otroligt!

Bra kämpat idag IK 1!

Kommentarer
Postat av: keeper

säger bara....TSS TSSSSS keepern har visat vem som äger i klassen!!!! =)

2006-10-17 @ 22:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback