Torsdagsmys vs. Orientering

Dagens Hyllning:
Torsdagsmys

Har precis varit och handlat, tvättat och ska strax äta lite mat (seriöst, jag vet!). Sedan har jag blandat i ordning lite dip och massa morötter för att fram emot kvällningen mysa med tidningar och nyttigt godis, mumma! Mera torsdagsmys åt folket, då känns det som att helgen smygstartar och vem gillar inte de?!

Dagens Diss:
Orientering

Grattis, den fick plats som dagens diss åter igen, vaaad kan de bero på? Hum...
Klassen vart uslängd med karta och kompass på grönsta idag. Okej jag erkänner, vi är en idrottsklass, men inga orienterare vill jag lova! Halva klassen lunkade runt och satte upp lätta kontroller som man lät kunde hitta. Resterande hurtbullar susande runt i skogen likt skuggor. Gustav och Dagberg såg man knappt när de sprang förbi, så snabbt gick det! Men så hade Gustav tights också...
Vad var jag då, hurtbulle eller latmask? Hehe, latmask för dagen damer och herrar. Känner mig inte i form, lunkade hellre runt lite i skogen och snackade lite skit. Eller alla snackade inte skit så klart. Anna plockade kantareller (!), Jeppe var DJ och Annika var capten tillsammans med Klöfver så att vi kom någonstans över huvudtaget. Sanna och Niklas gled mest med av bara farten.

Kommentarer
Postat av: steph

usch jag hatar orientering! tog mig en halvtimme att hitta en kontroll och väl där frågar jag, bara föratt vara säker, "visst är det här nr 1?" till en tjej som står där. "ähm-nej" svarar hon, "det här är nr 7".....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback