Bokföringstorsdag

Jaha, då var det dags igen då... Dessa långa halvtråkiga torsdagar. De är verkligen oändliga! Varje torsdag är jag säker på att klockan går mycket långsammare än alla andra dagar, jag lovar, det är sant!

Inget elakt emot Bokförings-Magnus, han gör så gott han kan och skämtar med oss men det hjälper liksom inte... Inte ens han kan göra bokföring intressant en torsdag eftermiddag. Förlåt, men så är läget.
Visserligen har vi lektion med honom på morgnen också, då försöker man i alla fall se lite intresserade ut, men det är svårt, speciellt när, i alla fall jag, är helt värdelös på att rita alla dessa t-konton Det blir bara fel, men får inte plats, och så skriver man fel, då blir det kluddigt och då får man ändå mindre plats och till slut ger man liksom upp. Men det kanske bara är jag som får den känslan?
   Stackars Magnus har nu börjat med att t.om. skriva "lämna plats här" på tavlan för att vi, tröga idrottselever, ska fatta. Vi är dock så förvirrade och rädda att göra fel, så vi skriver "lämna lite plats här" i våra block och undrar förvirrat vad han suckar åt?

Kommentarer
Postat av: Ändruuv

haha bäst hittils. ni är verkligen korkade :P

2006-09-29 @ 16:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback