Första riktiga dagen

Idag vart det första riktiga dagen i skolan.

Vi började med Utbildning. En riktigt intressant ämne som tar upp mycket pedagogik, hur man ska lära ut till andra i yrket och vilka små knep man kan ta till. Riktigt bra lärare som gjorde allt mycket medvetet och roligt. Härligt! Jag menar vilket klass säger nej till att leka klassikern fruktsallad på morgonkvisten? Inte jag i alla fall! Hennes metoder påminner en så länge mycket om de jag lärde mig när jag jobbade som inspiratör, ha, jag kanske till och med kan vara bra på de här, heja mig! Typ.

Sedan hade vi Beteendevetenskap. Också riktigt intressant ämne som tar upp psykologin och hur vi ska förstå andra i olika situationer, då främst inom idrotten.

Till sist hade vi Drama. Hoho, vilken upplevelse. Har för längesedan insett att de här kommer bli en utmananing för mig att släppa alla spärrar och bara leka med. Riktigt bra! Idag skulle vi spela en liten teater. Min grupp fick i uppgift att spela upp en teater fast de var en som skulle vara allas röster, vi andra skulle bara mima. Vi skulle pressentera nyheter och väder, befinna oss i Rio, samtidigt som vi var olika kändisar i våra roller. Detta fick vi tio minuter på oss att fixa!! Dessutom fick man en bestämd replik och så fick man bara använda en till replik var. Riktigt kul men gymt svårt haha, men sjukt underhållande. Själv var jag en irriterad Robert Gustavsson som spelade Tony Richardsson som var skripta, haha ganska kul syn måste de ha vart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback