Kajakvecka

Jaha, då var kajakveckan över...

Vad ska man säga? Det var grymt kul! Till en början var jag så klart kass, höll padden åt fel håll och hela baletten men sen tack vare min paddelkompis Jimmy så lyckades jag klura ut de hela till slut, och det var faktiskt riktigt kul.

Orkar inte dra hela rutten i detalj om vad vi gjorde, men några godbitar kan jag plocka ut i alla fall:

- Annela och Emma lyckas välta och mer eller mindre sänka sin kajak när vi tränade. De hade nämnligen glömt att sätta på locket till ett av hålen för packningen. Tror ni att de då kom in vatten igenom hålet och sänkte båten nästan? Gissa själva...

- Jag har nu mera hittat min roll i klassen, som hon som älskar dåliga skämt och skrattar åt allt. Yes!

- Man ska stoppa ner tröjan i byxorna om det är mycket mygg ute. Annars får man 6 stycken bett i svanken. Som kliar...

- Jag åkte på att plocka bort fyra fästingar på mig själv, mindre underhållande. Jag lovar, inte ens jag skrattade! Ussh, halvläskiga djur...

- Jag vaknade sista morgonen, sjukt trött och kröp ur tältet, gick ut i skogen och gjorde lite behov (hallå, vi var ju faktiskt på hajk utan toalett!). Går tillbaka mot mitt tält, fortfarande halv som halvt i sömnen. På ävgen möter jag Fredrik, en lång amerikansk fotbollsspelare. Jag säger godmorgon (eller nja, mumlar lite lätt kanske) och hans svarar inte. Han bara går fram, lyfter upp mig, slänger nästan ner mig i marken, men lyfter upp mig precis innan, och ställer upp mig igen. Han lunkar i väg och fem meter längre bort mumlar han, godmorgon. Själv står jag där som ett fån och undrar vad f*n som hände... Snacka om uppvaknade så där vid sex snåret på morgonen. Kommer jag nog sent glömma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback