Lillsvedskampen

Klockan 07:20 vinglar några trötta Bosön elever iväg till väntande bussen som ska ta oss till Lillsved. Vi ska ha en idrottsdag där vi ska lära känna varandra och tävla lite i olika grenar. Kul!
Vi kan dock inte ha sett allt för skräckinjagande ut när vi kom med våran buss då 97 % fortfarande halvsov när vi fick av bussen, respekt var ordet!

Efter en halvrolig invigning så vart vi indelade i lag. Det var inte allt för stor uppslutning av Bosön-elever så mer eller mindre halva mitt lag är inte där, kul kul! Jag och Jacke ifrån min klass är i alla fall duktiga och är där, alltid nått. Som tur är så är det i alla fall 6 stycken ifrån Lillsved som är där, så vi blir till sist ett lag.

Vi får prova på olika saker som Beachvolleyboll med en pressening emellan, så att man inte ser andra lager, riktigt svårt! Sedan får vi prova fotboll, men att man sitter fast med ett snöre i en pinne så man kan bara röra sig ungefär två meter åt varje håll. Passar mig utmärkt eftersom då går spelet så där lagom långsamt så att t.om. jag hänger med, fantastiskt!
 
Sedan är de en hel de annat innan det är dags för de två stora kamperna. Bosöns lärarlag emot Lillesveds lärarlag möts i en Volleyboll match. Efter en mycket jämn match så åker dock våra lärare på stryck, trots läkarsång och hejarop ifrån oss elever. Sedan är de dags för våra elever att möta deras elever. Vi ser klockrena ut när vi till en början leder med 12 - 0 . Tyvärr kommer de ifatt och vinner även denna gång. Urk!

Men men, sånt är livet och tills nästa år, när vi är på hemmaplan, då ska vi minsann ha bättre sång, mer ihopspelat lag och en mycket mycket snyggare maskot, så de så!


Kommentarer
Postat av: ali_da_pimp_again

hahah hur kan man tappa en 12-0 ledning och torska?? läste fel först, trodde att det var i fotboll och garvade som fan. sen såg jag att det var volleyboll bara, men ÄNDÅ inte tappar man väl 12-0 :D

2006-09-26 @ 13:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback