Tidsbrist vs. Martin-finska

Dagens Hylling:
Martins Finska

Jag och Anna kan inte hålla oss för skratt, det är helt omöjligt vill jag lova! När gullungen Martin i våran klass sätter igång med sin speciella egna finska dialekt (nej, han har hittat på den själv, han är inte finne!), då finns det inget som kan få mig att sluta skratta. Några smakprov:
- Sååå sååå, snappa grejjjer! (Svenska: Skynda er!)
- Spela seeej liite.... Såå! (Svenska: Öhh... vet inte riktigt...)
- Salepandy (Svenska: Innebandy)

Nej, du fattar kanske inte? Förlåt, men en dialekt kan inte beskrivas i ord! Anna och jag har en plan om att vi ska filma honom när han snackar så där. På så sätt har vi de alltid med oss i mobilen och så fort man känner sig lite deppig, jag då spelar man upp ett par ord och vips, så är dagen räddad!

Dagens Diss:
Tidsbrist

Ska ta mig hem till underbara Västerås i helgen, heja! Tyvärr känner jag mig redan helt färdig, innan jag ens har lastat mig själv på tåget. Varför? För att jag alltid har så mycket att göra när jag kommer hem. Vill så gärna hinna träffa alla mina underbara söta vänner där hemma, men tiden räcker liksom inte till för alla. Sedan vill man ju gärna hänga lite med familjen och uppdatera sig om de senaste lantis-skvallret. Till sist så har jag lovat mig själv att ta en ridtur på söta Rainbow, så att jag får stilla mina ridmuskler för en stund. Saknar ridningen så att jag nästan dör här, hallå!


Kommentarer
Postat av: Anna

Sååå lyse lite mee lampe...
hmmm undra hur det skulle funka får nog fråga finske experten haha
Men det är det nya kallnings signalen istället för msn:P

2006-09-27 @ 19:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback