HULIGAN-SYRRAN

Idag hade spelade lillebrosan på 12år fotbollsmatch och som de trogna supportrar jag och H är släpade vi oss självklart upp mitt i natten för att se honom spela i gryningen vid nio snåret.

Jag blir som förbytt när brorsan spelar. Några klassiska repliker är:

"Ähhhh dommaren!!!!"
"Kom igen brosan, krossa honom!!"
"Spring Pontus, spring för faaaaaaaaan!"
(Pontus tacklar en skitunge så de blir frispark) "Bra jobbat Pontus!!!"
"Fäll honom!!"
Döda. Döda. Döda"
"Paassaaaaaaaa bollen!!!!!!!!!!!"

Dessa repliker skall utföras så högt och tydligt man bara kan. Mestadels sker det skrikandes. Helst skulle man bara villa gå in på plan och sparka ner motståndarlaget men då får visst brorsans lag skiten har jag hört.
Är man inte hes efter matchen är slut har man självklart misslyckats.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är detta vad du lärt dig på Bosön???

2007-04-15 @ 15:22:06
Postat av: mia

Jo men när det är elitidrott kom vi ju fram till att det var okej att toppa laget och skricka högt som supporter, så länge man undvek att kasta sten eller slå på polisen...

2007-04-18 @ 22:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback