NAMNTRUBBEL

Konversation mellan skånska Arnela och våran, lite döva, lärare LG:

Arnela: Du har stavat fel på mitt namn. Det stavs inte Anela, det är ett "äärrrr" efter A:t.
LG: Jaha, oj då får jag ändra det.


Två timmar senare visar LG en bild på OH med allas namn på och klassen brister ut i fniss.

Arnela: Alltså det ska stavas inte med ett "ääää" utan "äärrrr" efter A:t.
LG: Men det har jag ju gjort? (LG skrev: Anälla)
Arnela: Suck...

Det är inte lätt att förstå skånska jag vet, men LG tog nog priset idag eller vad säger ni??

Sedan skrev han konstant Maria, istället för Marina. Så Marina är den "Nya Maria" om ni undrar ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyckte det var kul att marina hete maria, och att tog emma för elin två gånger =)

2007-04-11 @ 13:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback