PETTSON OCH FINDUS PÅ KONRAD

Igår var det utgång som gällde. Jag och Pettson skulle äga stan. Dansa oss svettiga. Vända upp och ner på Konrad och sedan fyllekäka på Donken. Det var i alla fall vår plan. Det gick ju så där...

Efter världens softaste förfest bestående av mig, Pettson, en påse chirre, sprit  och filmen Känd från TV så var vi  lagom på G och drog oss ut vid elva tiden. Fattig student som man är så hade jag någon utskriven inbjudan om gratis inträde innan 23:00. Snål men snygg är mitt nya motto! Eller nått.

Väl där inne är lyckan total för en sekund när vi inser att det finns lediga bord, wohoo, vi slipper stå! Efter två sekunder inser vi dock orsaken till att vi kan sitta. Det är jätte lite folk. Damn it. Hur som haver så handlar vi lite dricka och går och sätter oss och snackar lite skit. Plötsligt kommer de fram en snubbe och frågar Pettson om han får sätta sig där.

Han fäller då kvällens kommentar:
Asså vi har stått här och hängt jättelänge och hoppats att ni skulle bjuda hit oss men vi vågade först inte fråga själva för ni såg lite störda ut...

Vi tackar och bugar för den.
Som hämnd pressenterade jag mig som Elin. Inget ont mot namnet Elin, jag bara kände för de.

Lite senare hänger vi i baren och då kommer det fram en snubbe och börjar snacka om musik. Han vart utsedd till kvällens läskigaste snubbe. Han var trevlig men han verkade ha nått sjätte sinne för han sa till Pettson att hon var en sån som lyssnade på Iron Maiden (Det var bandet hon lyssnade på hela eftermiddagen innan hon åkte till mig!). Till mig sa han att jag var en After Dak-tjej (Ni vet ju att jag ha After Dark som ringsignal. Fan va läskigt!!!) För denna snubbe pressenterar jag mig som Hanna. När han sedan en kvart senare frågade vad de var jag hette sa jag Sandra. ?Vänta, hette inte du någonting annat förut?!?  Jag skakar på huvudet och försöker le lite sött så där och klart snubben går på de, han skyller istället på att han är för full för att komma ihåg namn. Haha, After Dark-tjejen äger!

Fast hur är man om man är en Afterdark-tjej? Transa?

Lite senare ansluter Mimmie, Linus, Micke B, Mike, Robin och några till. Skit skoj! Vi satt mest och klagade på musiken och hejade på Mimmie när hon hånglade med någon snubbe. Dock drog jag och Pettson till dansgolvet när det vart Vengaboys - Boom Boom Boom. Klockrent! Men killarna på dansgolvet var läskiga så när låter var över, var vår tid på dansgolvet över.

I baren ser jag någon jag känner igen. Han vänder sig om och tror ni inte att det är mitt gamla fadderbarn ifrån mellanstadiet??!! Jag har aldrig känt mig så gammal. Min lilla skitunge på krogen. Då är det inte ens roligt. Jag försökte förklara för honom att han ska sitta hemma i soffan hos mor och far och dricka Cola men då gav han mig en konstig blick. Jaja, det var i alla fall kul och se lillskiten!

Till våran sorg hade inte Donken öppet eftersom de var en vanlig torsdag, så hungrig som en varg drog jag mig hem till Hs lägenhet. Det är så mysigt att sova där, de luktar liksom som om han var där. To bad att svikaren är hos Mammsen i Växjö men drömma kan man ju alltid.

Kort sagt, rolig kväll med oväntade men klockrena vändningar.

Kommentarer
Postat av: kaka

haha, så jäkla rätt å säga att man heter något helt annat än vad man gör på fyllan :D å alltid olika namn till olika personer :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback