TJUVLYSSNAT

Ica Nära, Helsingborg

Tjej ~21 lägger upp bröd, äpplen och en sexpack cider på bandet. Kassörska ~30 slår in varorna.

Kassörskan: Leg, tack.
Tjejen: Va?
Kassörskan (pekar mot cidern): Jag måste se leg för varor med alkohol.
Tjejen: Men jag har inget leg på mig. Varför måste du se leg?
Kassörskan: Jag måste veta att du är gammal nog.
Tjejen: Alltså, jag har handlat här nästan varje dag i typ två år. Jag köpte cider förra veckan, då ville du inte se leg. Du känner ju igen mig, eller hur?
Kassörskan: Jo, men vi har haft möte och?
Tjejen: Du VET hur gammal jag är. Jag har köpt grejer med sprit i här innan.
Kassörskan (mumlar surt): Okej, för den här gången då.
Tjejen drar sitt kort, läsningen misslyckas. Efter upprepade försök tar kassörskan kortet för att slå in manuellt.
Kassörskan: Jag måste se leg för att slå in det manuellt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback