Första Darrande Dagen

Jaha, då var första dagen i skolan avklarad.
Kände dock inte att jag var i toppform då jag som sagt hade besök i natt och bara slängde på mig lite kläder och smink i morse, men vad gör man inte för lite hångel, eller hur?!

Det var i alla fall underbart att se alla igen!

Först höll rektorn tal där han deklarerade att han hade på sig vita byxor dagen till ära då han alltid önskade när han var yngre att han kunde få ha vita brallor. Dessutom hade ett sjörövar-plåster på fingret. Snygg kombination!

Lärarna var som vanligt roliga och jag skrattade väl mer eller mindre hela tiden.


Några reflektioner ifrån dagen

1. Vad hade Kerstin för konstiga byxor med spetskant?!

2. En annan pressenterade sig som skolans meteorolog. Han använde sig av en planka med ett fastspikat snöre på. Var snöret blött, är det regn, är det torrt är det uppehåll. Fladdrar de lite så blåser det och är de borta så är det orkan. Tror ni jag skrattade?

3. Det kommer att bli intressant hur många i IL:1 som kommer vara där då bara ca. tre stycken räckte upp handen. En smula oroväckande?

4. På onsdag ska vi ta hand om våra fadderbarn och då hade vi en och en halvtimme som vi fick "ta hand om dem hur vi vill" och man kan väl säga som så att fantasin gick på högvarv hos vissa herrar i klassen!

5. Våran älskade Larsa hade nog roligaste presentationen är han, äldre herren, drog på sig skidglasögonen och sa, "Hej jag heter och Lars och är lärare i..." och vi i IK 2 skriker: "Snowboard". Han verkade rätt nöjd med våran insats faktiskt och de stackars ettorna såg mest livrädda ut stackarna...





Kommentarer
Postat av: Roomie

1. BRUNA KANSKE??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback