Härlig Utgång

Igår var jag, Ida och Faj nere och skakade rumpan så att de stod härliga till på Sjökrogen.

Efter förfest som innehöll kontaktannonser, kladdkaka, chips och jordgubbsvin var vi redo att avancera vidare ut i dimman och göra natten osäker. Väl inne dansande vi, gick på toa, dansade, dansade och dansade lite till. Och snodde öl av en kille.

Träffade Mimmie och en gammal kompis Harry, trevligt! Lyckades på något mystiskt sätt dessutom hålla mig till alla mina nya regler om pengaflöde och alkoholhalten. Jag är nästan lite nöjd med mig själv faktiskt.

Dock tog jag inte mina obligatoriska två cheese på Donken vilket kändes en smula konstigt men utan sällskap blir det inte samma sak liksom. Kviding den fyllkajan fick vara mobil-sällskap från krogen till dörren, kändes tryckt. Verkligen. Jag menar han befann sig i Helsingborg så han kunde ju göra jättemycket åt saken om nått skulle hända. Men i alla fall.

Kul hade vi i alla fall och jag är inte allt för tung i huvudet idag så det är ett bra betyg.




Höjdpunkter:

Vimmelfotografen: Okej, le, ett kort till!
Jag: Nej jag vill inte!

(Hur ofta händer de?)


Mimmie: Harry, här är ju Sandra också!
Harry: Sandra vem?
Mimmie: Men ohhh, "Grusvägen i Dingtuna!"
Harry: Jaha, är de duuuu! Heeej Sandra!

(Uttryck uppkom på Högstadiet då någon hade frågat min lilla lillebror var jag bodde och han stolt hade svarat att vi bodde på grusvägen i Dingtuna bara för att de går en grusväg utanför vårat hus.)

När jag gick hem såg jag en kille komma ut ifrån ett annat uteställe. Han hade festat iförd en tröja som de stod "Lidel" på.  Ni vet som matbutiken? Arbetsnarkoman eller fattiglapp? Välj själv. Jag kanske ska ha ICA-skjortan nästa gång?  Roligt var det i alla fall och jag skrattade ett bra tag.

Mitt på dansgolvet dyker Mimmies arbetsledare upp och undrade varför hon var sjuk på dagen men kunde festa på kvällen. Jobbigt läge!

Kvällens läskigaste var killen i röd tröja som vi kallade honom. Han hälsade som en tok så fort jag kollade dit, vinkade och pekade. Men han kom aldrig fram och hälsade och jag har aldrig sett killen. Läskig typ och jag ville mest bara spola ner honom i toaletten om det hade varit möjligt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback