Kassabekännelser, Sista delen!

Måste ju berätta om mina sista roliga kunder som jag haft.

1. En kille i min ålder köper en Cola och en Choklad. Jag frågar om han vill ha kvitto och först säger han nej men sedan ser han lite lurig ut och säger "Jo förresten, jag kan ta det!". När jag ger honom kvittot så tar han kvittot lååångsamt ur min hand och smeker den samtidigt. Röd som en tomat drar jag bort handen och stirrar in i min dataskärm. Han ler och säger "tack så mycket". Jag mumlar nått om varsågod och innan går.

Han: Du förresten...
Jag: Öhh, ja? (En smula förvirrat!)
Han: Hejdå...

 (Jag blir tomat upphöjt i 1000 i ansiktet och vill mest bara springa och gömma mig!)


2. En skånsk herre är på besök i stan med frugan och handlar.

Jag: Det blir 341:- tack!
Han: VA? Gud va billigt!
Jag: Ja, eftersom att det är lördag så gav jag dig lite rabatt (OBS! Skämt!)
Han: Haha, vad snällt, vore jag inte så blyg så hade jag gett dig en stor puss!
Frun: Hahahahahaha!
Jag: Öhhh.... (tomatfejs igen!)


3.  Två tjejer i min ålder kommer till min kassa. Den ena söt och ganska lugn, den andra stuttsar mest runt som ett litet barn.

Stutts-tjejen (Hängandes över kassan): Heeeeeeej! är du glad idag??!!!
Jag: Öhh... ja, det kan man nog säga att jag är?
Stutts-tjejen: Vad är det här? (Pillar på sprayflaskor som hänger i kassan)
Jag: Ehh...rengörings-grejs.
Stutts-tjej: Nej, erkänn man tvättar fötterna med dem!
Kompisen: Suck, bry dig inte om henne, hon är alltid såhär...
Stutts-tjejen: Nej nu måste vi gå men Hiiiggggh Fiiiiive Sissssta! (Och sträcker upp handen i high five)
Jag: Ja desamma! (Klappar tillbaka lite löst)

Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig så vit och svensk!!!!!


4. Två killar i ungefär 25 årsåldern kommer och handlar bla. en låda med chokladbollar.

Kille: Asså du, kan du blippa den här försiktigt för det är någon som har öppnat och ätit ur den!
Jag: Oj, men shit, jag kan byta den om du vill!
Kille: Nej asså...säg inte de här till nån men...ehhh...jag tror det var jag...
Jag: Hahaha, jaha men dåså!
Kille: Vill du smaka?
Jag: Nerrå, det är lugnt.
Kille: Joo, jag ser att du vill!
Jag: Nej tack det är bra.
Kille: Jooo, kom igen snälla!
Jag: (asgarvar) Neeej, det är bra!
Kille: Snääääääääääälla!
Jag: Nej!
Kille: Kom inte och säg att jag inte försökte i alla fall!

(Skrattade nog i fem minuter när de gått, tur att det inte var någon kund efter!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som du har super kul på ditt jobb:) Men nu är det snart fredagstrams igen så då får vi skratta ännu mera om du inte kommer nästa fredag så i alla fall den 31aug då är det treminens första skratt dag;) Massa kramar till dig gumman!!!
Ååå om någon skulle visa sig på campus så blir det inte smärtfritt :P

2007-08-14 @ 21:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback