Nysningar är Livsfarliga

Jag har kommit på en sak. Nysningar är verkligen livsfarliga!

Jag satt och körde bil här om dagen på en väg där de håller på och bygger om. Man får snällt tuffa på i 30 mellan koner, blinkade lampor, gubbar i västar och andra traffikanter. Det är smalt och man känner nästan hur man sitter och drar i magen. Bara för att vara på den säkra sidan liksom.

Hur som haver så nyser jag till mitt i allt detta och jag blundar alltid när jag nyser. Det är helt totalt omöjligt att titta och nysa samtidigt! Man rycker ju även till lite i kroppen och detta i kombination med att man sitter med händerna på ett ratt kan ju bli en smula farligt.

1. Man blundar.
2. Hela bilen svänger till under själva nysen.

Usch, en vacker dag kommer jag råka köra över en vägjobbare eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback