Riktigt Lyckad Utgång

Utgången igår vart minst sagt lyckad!

Det började med att vi hängde hos Mimmie. Utan att Mimmie var hemma (!). Först var det jag, Calle, Johan och Elin och sedan anslöt Crille, Martin och Tompa som är kompisar med Mimmie. Vi fyra ICA Maxi-nördar hade lite svårt att släppa jobbet och Martin stackarn försökte hänga med men gav upp ganska fort. Mimmie ringde dock och skällde på mig så jag fick styra upp lite snack om vädret och andra påhittiga ämnen. Heja mig!

Killarna i sällskapet tycktes haka upp sig på att jag drack jordgubbsvin, det var visst übertjejigt och att det var 12 % var bara löjligt och mesigt. Gissa om Martin och Calle påpekade detta ungefär HELA kvällen. Suck.

Hade i alla fall en väldigt intressant "Taxiresa" ner då Calle ringde en kompis med stor minibuss. Vi som inte fick plats stuvade han in i bakluckan som var ungefär hur stor som helst, så där satt vi fyra stycken och kastades åt alla möjliga håll då föraren måste ha trott att han var med i en rallytävling för jag har nog aldrig sätt en minibuss köra så fort! Vi var i alla fall nere på Sjökrogen på rekordtid så vem klagar egentligen?

Väl där så behövde jag inte ens visa leg, det har aldrig någonsin hänt! Gissa om jag kände mig gammal där för ett par sekunder och nästan ville trycka upp körkortet under vaktens näsa.

Där inne sedan dansade vi mest hela natten lång! Jag och Mimmie var mer eller mindre konstant på dansgolvet och på scenen men jävlar vad roligt det var! Sedan kom Mimmies kompis Beso och joinade mig, Mimmie, och Martin, hur kul som helst. Vi slog till och med på stort och i härlig äkta lågstadieanda dansade vi tryckare på slutet. För er som är intresserade så kan jag säga att ja, Martins tröja luktade ungefär hur gott som helst. Vilket jag självklart sedan påpekade för allt och alla. Konstant. Undrar vad han har för tvättmedel? Hum... bör kollas upp!

När kvällen började lida mot sitt slut började jag och Mimmie vad som kändes som den oändliga vandringen hem. Mimmie mest talades i telefon och jag sms:ande. Fast jag fick ju så klart ett fyllesamtal ifrån allas våran Tobbe, men han garvade mest som ett as så man fick ju inte så mycket vettigt ur honom. Väl hemma någon gång strax före fyra, slocknade vi sött i Mimmies säng.
 
Jag kan väl säga som så att jag inte var allt för avundsjuk när stackarn skulle upp och jobba 11:00 i morse. Dock gjorde jag en insats och städade hennes lägenhet så att hon slapp de i alla fall. Fast mycket mycket långsamt då huvudet var en smula tungt. Nu har jag unnat mig en pizza och börjar sakta men säkert hitta tillbaka till formen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback