Ännu en helg

Lördag

Jobbade som ni vet hemma i Gurkstaden. Hann även med en vända med nya bilen. Mmm, vilken gobit det var. Det var inte utan att jag kände mig liite cool när jag gled runt där ett par cm högre än alla andra pluttbilar, moahaha! Pappa skakade mest på huvudet och suckade medens jag satt där med bamse-smilet!

Sedan begav jag mig av till Sthlm för att överaska Anna och Malin som hade julfest. Fick med mig E också så det kunde ju bara bli succé. Tjejerna vart riktigt glada och de bjöd på chips så jag kunde ju inte vara någonting annat än riktigt riktigt nöjd. Var dock för trött för att gå ut men jag hörde att brudarna hade kalaskul i alla fall :)


Söndag

Även fast E vägrar att inse de så hävdar jag bestämt att det är vuxenpoäng att hänga på museum. Dessutom på en söndag hallå. Vi hängde på idrottsmuseet och hade riktigt riktigt kul. Vi provade på en massa kul saker.

1. Rullstolsrace. Loppet var ungefär hur långt som helst så klen som jag, orkade jag ju inte ens rulla i mål. Jag fick med andra ord storspö av min kära älskling.

2. Styrkelyft. Där man skulle dra allt vad man hade i ett lyft. Kul. Kul att jag är lika stark som en vandrande pinne. Självklart fick jag spö även här av biffen som han numera kallas.

3. Dansmatta. Eftersom vi var för otekniska för att förstå oss på hur man dansade två så dansade vi tillsammans. Måste ha sett sjukt kul ut. När jag gjorde själv så fick jag 27 % taktkänsla, sådär va... När vi körde tillsammans så fick vi i alla fal 47 % så det är väl kanske lite mer godkänt.


4. Golfputt. Lite klurigt men eftersom jag är så cp-envis så stod jag och matade ungefär tusen gånger och tillslut fick jag faktiskt i den. Ha. Men andra ord, 1-2 till mig.


5. Balanstest. Även här kom tjurskallen i mig fram. E fick ganska fort 50 % och klev nöjt av. Jag kokade när jag bara kom upp i 30, detta gjorde att jag kom den på 0 % balans nästa omgång. Kul. Verkligen. Men skam den som ger sig, efter lite svett (och nästan tårar) så lyckades jag få 70 %, wohoo! Då klev jag nöjt av plattan. E skakade mest på huvudet och mumlade någonting om tävlingsmänniska... Jag har ingen aning om vad han pratar om?


Kommentarer
Postat av: mia

Vadå, du har inte nämnt något om golfputten för mig...

2007-12-21 @ 22:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback