Bakismys och Pepparkaksbak

Lördag var det mest bakismys som gällde för vår del.

Micke var iofs otippat pigg och lämnade sängen för att istället parkera sig i soffan och läsa M.I.G-frågor för mig och E, som fortfarande låg under täcket och blundade och mest mumlade Pass på varje fråga.

Sen vart det lite mat och så hyrde vi film, så där lagom ansträngande dagen efter om du frågar mig.

Söndagen startade med att vi skulle bara duktiga och baka egna pepparkakor. Tyvärr hade vi ingen kavel men smart som jag är, fyllde jag en PET-flaska och använde istället, det gick riktigt bra faktiskt. Sedan kom vi på att vi inte hade några formar så då fick vi vända upp och ner på kakformar och trycka ner dem istället. Riktigt stolt över hur oväntat uppfinnelserik jag var dagen till ära. Dock åt jag alldelens för mycket deg så jag satt mest i köket och gnällde de sista plåtarna. Att man aldrig lär sig...

Sedan var det glöggfika hemma hos Fredrik och Lotta. Underbara lussebullar och Glögg som faktiskt var helt okej bjöd de på så man kunde ju inte vara allt annat än nöjd. Sen att de är så underbart roliga gör ju inte saken värre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback