Cabaré

Igår var det dags för den årliga Cabarén här på Bosön. En riktig höjdarkväll, så klart!

Först ut var IK 1. En grymt bra bidrag där de drav med några i min klass, lärare och bjöd på stripshow, det uppskattades av oss damer vill jag lova! Dock var det väl sådär med Klas i string med snabel inoljad och allt. Hum.

Sedan var det vår tur. Vi som hade tränat ungefär en halv gång. Wohoo. Vi hade i alla fall en grymt bra idé och vår film var väldigt uppskattad. Synd bara att vi missade hälften av replikerna, sångerna, och skämten. Men vet ni va, den bjuder vi på! Trots allt så går vi på en sportskola och vi vann ju klasskampen förra veckan så...

Nästa ut var IL:1. med Pimp-Arne i spetsen och en gaypuss så gick de också hyfsat med jubel vill jag lova.

Sist ut av klasserna var IL:1:2 med fyra deltagare. De gjorde ett skitbra försök med tanke på att dessa klasser aldrig har närvarat tidigare år. Dock vart de inte uppskattat när de sa att det bästa sättet att skrämma bort en tjej dagen efter är att säga att det är svenska-lektion med Kerstin. Vi stod dock på hennes sida och skrattade verkligen inte åt det skämtet.

Bäst av alla var dock lärarna. de manliga genomförde även de en stripshow med såna där brallor som man drar av i ett ryck. Inte illa. Vi kommer sent att glömma deras brist på taktkänsla, Tomas robotjuck, Håkan lyckliga min, Kurts egna påhittade steg eller hur Marie fick sitta på sidan och räkna in dem för att hålla takten. Ni är guld!

Kvällens avslutades med fest i Mästervillan. Jag och Angelica var dock hemma och shotade lite innan vi gick till Sara på förfest. Bättre sent än aldrig minglade vi upp i Mästervillan. Väl där drack jag cider, åt korv med bröd, dansade, käkade ännu mer korv och dansade lite till. Vips så var klockan stängning. Även denna gång var jag duktig och vinglade hem till min säng i god tid. Vissa andra damer i min klass däremot stannade upp till både fyra och halv sex. Skönt att de är några som håller takterna nu när jag har blivit pensionär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback