Klockren utekväll a´la Uppsala

Fredagen var riktigt grym.

Tokladdad som jag var, stod jag mest i lägenheten och hoppade runt i väntan på att få sätta igång och parta med alla sköna människor. Som tur var så är E´s kompisar faktiskt ganska punktliga så till klockan åtta så var de flesta där och bänkade med dricka och chips så kollade vi på Idolfinalen (som alla andra).

Framemot småtimmarna så drog vi iväg till People. Riktigt skönt ställe tyckte jag! Underbar musik och folket jag var där med var ju bara hur underbara som helst. Jag, Fia och resten av gänget ägde kort sagt hela dansgolvet, yeah!

Kvällens raggningsreplik
Kille: Hej, jag har ett V.I.P-bord där borta MED FRIIII DRICKA, du kan väl följa med?!
Jag: Tack men nej tack...
Kille: Men hallå, FRIIII DRICKA! (närgånget)
Jag: Ha så kul! (två händer i magen och vips så är killen borta)

Det är ju typiskt att jag är en sån där torrboll som inte är så intresserad av VIP-bord. Stackarn brukar säkert få jättemycket ragg när han kör den repliken...


Kvällens vurpa
Stod jag för. Vet knappt vad som hände. Kände att jag snubblade på någons fot, halkar till med klacken i nått blött på golvet och vips så ligger jag där på rygg på dansgolvet och undrade vad som hände. Pinsamt? Svar ja. Hävdar dock bestämt att det INTE var för att jag var onykter eller liknande. Inte jag inte. Jag skulle aldrig.

Kvällen avslutas med en klassisk fight i kön til att hämta ut jackorna. Någon börjar putta på Micke. Micke skakar på huvudet åt småpojkarna och lufsar därifrån. Självklart ska E snoka och börjar kontra pluttkillen med kryptiska och jobbiga frågor. Killen skruvar på sig och försvinner med svansen mellan benen. Behöver jag säga att E var ganska nöjd?

Till sist vart det ett stadigt mål med i form av hamburgetallrik på vägen hem. Mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback