Luciatåg

06:15 - klockan ringer. Det kan inte vara sant... Redan?!

Satte mig upp och kände mig ändå hyffsat i form. Hinner dock bara tänka tanken innan huvudvärken och tröttheten kom som ett brev på posten. Japp, skyll dig själv kan man säga.

Samling 07:00 i dramasalen. Alkoholångorna osade fint inne i lokalen och det var väl allt annat än skönsång som kom ur våra munnar. Dock lyckades vi väl på något sätt organisera ihop oss och tåga in i matsalen.

Började med att glömma sista versen på Sankta Lucia. Det hämtade vi dock upp ganska bra och tog i för kung och fosterland resten av sångerna. Dock vart vi lite väl ivriga i slutet. Skulle tåga ut till "Natten går tunga..." men istället klämde hela bunten i med "Saaaankta Luciiiia". Vår stackars musikpedagog insåg vad som höll på att hända och brakade loss med "Natten går tunga..." och vi inser snabbt vårt misstag och byter lite halvfint låt sådär.

Hellre än bra har väl sällan passat så bra som på oss men med tanke på hur bakfulla större delar av tåget var och hur dåliga sångare vi faktiskt är egentligen så är jag ändå ganska nöjd. Jag tyckte vi var duktiga. Dessutom fick jag vara tomtenissa så jag är nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback