Mysteriet med Kexchokladen

Jag och Anna tog oss hela vägen till Södertälje för att genomföra en del av enkätundersökningen till vårt examensarbete. Efter att ha varit ute och flängt hela morgonen så var det klart att de kurrade lite i magen. Eftersom jag inte har mumsat på en kexchoklad på väldigt väldigt länge så tänkte jag att de skulle sitta fint.

Stövlade fram till en sån där automat på perrongen och följer instruktionerna. Stoppar i min tia och ska precis trycka in koden när pengen ramlar ner igen! Attans tänkte jag och försökte igen. Samma sak igen. Skit peng! Gör ännu ett tappet försök men icke sa nicke, automaten gillade inte min tia helt enkelt.

Haha, vad roligt om min skulle funka! - Skrattar Anna och stoppar i en tia. Det rasslar till och automaten frågar snällt vad hon vill ha för vara. Anna trycker kexchoklad och vipps så ramlar det ner inte bara en utan TVÅ kexchoklad. Mumma!

Väl på tunnelbanan mumsade vi oss dem som två lyckliga barn. Jag undrar fortfarande vad automaten hade emot min tia och varför den gav Anna två? Men men, jag klagar inte!


Kommentarer
Postat av: ille

Kolla gärna in den nya kändisbloggen om du får tid över :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback