Stum tomte

Idag hade vi Luciaträning.

Jag skrev upp mig på ett villkor, att jag skulle få vara en stum tomte!
Till vår förskräckelse så står det en sångpedagog i rummet när vi kommer in. Dessutom är det 20 stycken gamlingar där inne också. Ångest! Det visade sig att vi ska ha luciatåg med dem (!). Är lite skeptisk till de, även fast de iofs är grymma på att sjunga.

Men seriöst, vem vill kolla på ett Luciatåg med hälften pensionärer och den andra hälften tondöva idrottselever? Tur att vi har några klippor som faktiskt kan sjunga så att det blir sådär fin ändå. Hoppas jag.

Vi sjöng Stilla natt, Sankta Lucia och lite annat. Dubbelångest för min del, jag skulle ju bara vara en stum tomte, vad hände?! Nu måste man ju sjuga och grejer, jag som har nada sångröst OCH är tondöv. Kul. Verkligen. Tack för den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback