All about bowlingen

Igår var det som sagt bowlingdags för Bosöfolket. Kvällen vart absolut lyckad och jag hade riktigt riktigt roligt! Dock ska jag aldrig mer ta på mig rollen som reseledare då det vart en jävla gnäll för att vi inte åkte samma bussar som vi brukar när vi ska dit. Men va sjutton, lat som jag är skrev jag bara av reseplaneraren och det gick ju sådär ;)

Väl där fick vi smutta på en härlig fördrink innan spelat drog igång. Jag hamnade i lite utav ett dreamtime med "Gusta", Philip IL 1 och Angelica IK 2. Vi vart kort sagt grymma! Eller i alla fall Gustav. Han körde på ren råstyrka och antigen så fick han inte ner någon, eller så fick han ner alla. Själv slog jag tre strike och var nästan lite stolt med tanke på hur kass jag brukar vara. Fick dessutom en serie på 102, det har väl aldrig någonsin hänt mig förut. Heja! 

Efter bowlingen drog vi oss in till matsalen för att käka tacobuffe. Den smakade riktigt gott och tekniken för kvällen var "ta så mycket mat du bara kan på tallriken och bunkra upp med massa bröd på sidan". Detta resulterade i att alla satt som glufsade grisar men det är ju precis så det ska vara när man äter tacos, eller hur? Är dock en smula orolig för vad killarna i IL 1 anser om mig sedan Tian myntade ett visst smeknamn på mig. Kul. Kul kille!

När kvällen började lida mot sitt slut, var Kviding en hjälte och körde skyttetrafik mellan Bowlingen och Bosön. Väl på Bosön vart det efterfest i 605. Dock vart det snöbollskrig innan. Självklart! Då jag är lite utav en expert lyckades jag trycka ungefär hur mycket snö som helst i Henkes fejs, gissa om jag var stolt? Ifrån ingenstans dök jag upp och vips, så vart han en snögubbe. Tänka sig vad en liten Sandy kan lyckas med trots allt! Självklart med hjälp av Anna och Malin som startade allt + lite andra fula tricks som Henke inte har en aaaaning om, eller hur Anna?! Han lyckades dock få en klockren snöboll i mitt fejs, vilket resulterade i smink i hela ansiktet och herrarna i IL 1 var helt säkra på att jag var någon slags hata-världen-dödsrockare. Typiskt.

Innan jag drog mig hemåt vid halv tolv tiden så bar Kviding mig över tröskeln så nu tycks det vankas bröllop kära läsare. Tänka sig! Ryktet säger att min ring kommer vara en sån där ifrån en automat för 10:-

Sammanfattningsvis, en klockren, rolig och lyckad kväll! 


Kommentarer
Postat av: Kvidinga pågen

Vad var det för smeknamn som myntades? Hörde ju inte eftersom jag satt en bit bort! Sen kan jag se om de kanske har en lite "dyrare" ring....

2007-02-22 @ 23:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback