En PES-kväll

Då min nyinflyttade granne har behagat att spikat och borrat nu i två dagar så har jag mer eller mindre konstant hängt uppe hos Tobbe och Kviding. Igår hade jag dessutom den stora äran att befinna mig där när det vankades PES-kväll. Detta fenomen har alltid varit lite utav ett mysterium för oss utomstående (läs: tjejer). Därför tänkte jag nu redogöra vad som egentligen händer under en typisk (?) PES-kväll.

Igår hade stora delar av killarna i våran klass samlats uppe i Pentagon 415. Närmare bestämt  Raz, Johan, Tian, Martin, Abbe, Kviding och Tobbe. Den obligatoriska kosten består av ca 6 liter Cola, ett kilo lösviktsgodis, några paket kakor och en påse med gifflar. När kosten är framtagen bänkar sig alla herrarna i Kvidings sängar. Dock turades de om att spela då det inte finn konsoler så att det räcker till alla. Den som inte fick vara med och spela, fick hänga med mig inne i Tobbes rum och kolla på Desperata hemmafruar / Skid-VM / Den där Mary. Stackaren.  

Man hör en del intressanta kommentarer om man sitter och lyssnar på vad de pratar om där inne. Ett härligt exempel är "Ohh såg du hur lätt jag gled in i honom. Bakifrån!" . Dessa herrar brukar inte vara sena med att tolka det mesta man säger till snusk. Men när det vankas PES så tyckts denna dela av hjärnan stängas av?! Självförtroendet är det inte heller något fel på. Det gäller att skrika och skryta så mycket man bara kan när man gör mål. Eller i alla fall är i närheten av att göra ett...
Dock går diskussionerna mest ut på att lista ut vem det egentligen är som fiser så att det luktar konstant apa i rummet. De killar som kilar stadigt med en dam drar sig alltid hemåt först. Detta är inte övriga herrar sena på att uppmärksamma och ordet toffel haglar på stackaren som drar sig hemåt...

Jag känner mig väldigt hedrad över att ha fått skåda detta på mycket nära håll.
Keep up the good work! 

Kommentarer
Postat av: Sundberg

Du borde vara med på fler PES-kvällar!

2007-02-14 @ 14:39:55
Postat av: Anders "hunken" Kviding

Håller med Johan, du får vara med fler gånger så du kan rapportera. Känns bra att ha en "korre" i lägenheten så fler människor får ta del av våran vardag ;)

2007-02-14 @ 20:44:32
Postat av: kakan

haha, har också undrat lite vad dessa gossar har för sig dessa kvällar.. men nu vet jag ;)
antar att martin åker på endel "toffel-påhopp"
^

Postat av: Pappa

Det sorgliga är att allt stämmer lite för bra. hehe. men vi skäms inte. Vi e inte dom som e dom....

2007-02-17 @ 13:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback