Snödag.

Idag hade vi en eftermiddag som gick i snöns tecken. Hur kul som helst!
Till en början hade vi (b) OS (ö)-spelen. Otroligt fyndigt jag vet.

Jag, Anna och Tobbe var Jamaica och skulle utmana Österrike, bestående av Mia, Frida och Jeppe. Första grenen var "Backhoppning" och det var precis vad de låter som. Vi skulle hoppa jämfota upp för en backe. De lag som kom längst på nio hopp vann. Dock hade vi en brantare backe och Anna hade galet hala skor så tyvärr förlorade vi den grenen.

Nästa gren var "Jaktstart". Så skulle man springa ner för backen, runda en kon och springa upp igen. Dock hade Anna fortfarande hala skor så stackaren satt mer på rumpan än stod. 

Nästa gren var "Konståkning" där man fick två plastpåsar och skulle ta sig snyggast ner för backen. Anna tog på sig plastpåsarna likt en kroppsstrumpa. Tobbe satte sig gränsle över henne i knäet. Sedan la jag mig ner i knät på Tobbe. Vi såg ut som korv med bröd ungefär. Otroligt snygga med andra ord. Detta mästervärk resulterade i att vi (självklart) vann grenen!

Nästa gren av "skidskytte". Skjuta en fotboll mellan två stavar som stod väldigt smalt. Här var Anna lite utav våran skyttekung och satte sjukt många skott. Vi andra kämpade på så gott vi kunde men de räckte inte enda fram, trots lite lite fusk.

Sista grenen var "storslalom", en bana med koner. Tobbe fick i uppgift att guida mig och Anna genom den men endast med ljud. Riktigt kul! Voff var höger, Mjau var vänster, klappar var framåt och "dampljud" var bakåt. Eftersom vi hade en grym guide så vann vi självklart!

Efter detta äventyr var det skiftbyte med A-gruppen så vi begav oss ut i längdskidspåret. man kan ju undra hur vi såg ut! Tobbe lyckades efter ca fem minuters åkning sätta / lägga sig på staven och forma den till någonting som såg ut som en slalomstav. Hum... Han lyckades även slå på jordens jävla mega vurpa på plant underlag mitt i spåret. Storslaget om du frågar mig!
Jag själv satt på rumpan däremot i varje nerförsbacke. Attans! det liksom inte min grej. Jag och Anna kommer plats såå bra i det ljus-ljusgröna gruppen på vinterfjäll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback