Dagens Ordlista & Dagens Konversation.

Frulle = Frukost.
Lurre = Middag.
Chirre = Chips
Dirre = Dip.

Mamma, jag och pappa hade för övrigt en ganska skön konversation idag med tanke på dessa ord.

Sandra: Mamma kan du köpa chirre och dirre tills i kväll nu när du ändå ska till stan?
Mamma: Öhhh...
Sandra: Ja, alltså chips och dip!
Mamma: Haha, jahaa, ja visst...

(Fem minuter senare när mamma ringer upp pappa)

Mamma: Du, du behöver inte köpa chirre och dirre. (OBS! I överlägset jag-har-koll-tonläge!)
Pappa: Öhhh....vaa??
Mamma: Ja, alltså chips och dip! -suck-

(15 minuter senare)

Mamma: Du jag åker Plantan nu så köper jag chirre och dirre på vägen!
(Översättning: Jag åker till Plantaget (En blommaffär) så köper jag chips och dip på vägen.)

Mamma var helt inne på det här med slangord idag alltså! Shit vad jag skrattade.

Kommentarer
Postat av: Anders

thihi... det roliga är inte, det roliga, det roliga är ansiktsutryckena som jag ser, o de är roliga- ka

jagh är full, fast jag inte skullet. illa va?

2007-01-08 @ 02:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback