Ett flytande kassaskåp??

Nu har vi kommit tillbaka ifrån vårat första aquaspinning-pass. Vilken upplevelse!
För det första möter vi en kändis (kommer inte ihåg av hon heter), hon frågar i alla fall Anna om vägen och jag försöker hålla mig för skratt för jag verkar vara den enda som vet att hon är känd. Kul. Kul tjejer.


Efter att ha återhämtat mig ifrån attacken drar vi iväg till poolen. Väl där får man en sån där läskig bike i handen och alla 40-åriga tanter ser ungefär 100 gånger smidigare ut än mig, hur sjutton kommer man upp?? Ni vet hur det är första gången, man vill ju liksom inte verka dum och man ler lite ursäktade till alla runt omkring med en blick som skvallrar nått om att det måste vara cykeln det är fel på. Självklart!

Väl uppe på saken så ska man cykla i vattnet. Visst en baggis, men man ska ta sig framåt också! Ångesten kryper lägst ryggen när Berta (eller vad hon nu kan tänkas heta) 50+ kör om mig på insidan! Nej nu jävlar tänker jag och trampar på för allt vad jag är värld. Tyvärr finns det ju liksom inga växlar så man har inget val än att trampa för allt vad man orkar. Heja! Efter fem minuter är mina ben slut och jag funderar i mitt stilla sinne om klockan på väggen har stannat eller nått, för hur sjutton ska jag orka 40 minuter till?!

Efter konditionsövningar är det dags för styrka. Armövningar som en piece of cake för biffen Malin men jag får kämpa för allt vad jag är värld vill jag lova.

Efter passet är jag ändå ganska nöjd. Visst, vissa stunden kände jag mig som en fjäder när jag bara flög upp ur vattnet när jag skulle stå på cykeln, andra stunder som ett kassaskåp när jag inte tog mig framåt, men va sjutton, det var första gången. Kul var det i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback