Hurtbulle!

Klockan ringde 7:45. Vad sjutton tänkte jag, vi har ju sovmorgon! Men så kom jag på att jag skulle vara en hurtbulle morgon till ära och gå en liten promenad med Anna och Viktor. Klockan åtta (!) är Anna och jag klara och undrar vart Viktor har tagit vägen? Vi knackar på dörren och efter x antal knackningar öppnar en yrvaken herre inlindad i täcke och mumlar nått om vad sjutton vi gjorde där så tidigt. Vi kvittrar morgonpiggt att klockan var åtta och vi skulle ju ut och gå! Han mumlar nått om att klockan inte hade ringt med står påklädd och klar två minuter senare. Imponerande!

35 minuter och ungefär 4 kilometer senare kurrar min mage som jag vet inte vad. I mitt stilla sinne undrar jag hur länge jag ska stå ut innan jag hungrar ihjäl! Som tur var ser jag Campusområdet hägra runt hörnet. Det var inte utan att vi var ungefär hur stolta som helst när vi kom tillbaka. Snacka om en bra början på terminen. Inte för att de kommer att hålla i sig, men i alla fall, vi har precis som alla andra rycktas med i januari-hysterin där varenda svensk ska komma i form och börja träna.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback