Mitt nyår.

Jaha, då har ännu en nyårsafton passerat.
Nyårsafton är nog den mest överskattade festkvällen på hela året. Alla klär upp sig, piffar sig extra och köper dyr sprit som man inte ens tycker om. Därför gick jag in med inte alls höga förväntningar igår och vips, det vart visst en kanonkväll!

H och jag tog oss hem till Jocke där nyårsmiddag väntade, mums! På bussen träffade vi en aning överförfriskad man som var på väg hem så där vid sextaget (!). Han var helt säker på att H skulle lyckas här i livet, att han skulle bli nått och att han minsann var väääldigt trevlig. Han påpekade också att jag var snygg och att H för allt i världen inte fick dumpa mig. Hade han haft en sådan snygg tjej så skulle han också ha lyckats i livet deklarerade han. Med andra ord, mitt humör vart på topp. Heja mig! Nog för att det var ett halvfyllo som sa att jag var snygg men va fan, komplimang som komplimang tänkte jag! Man är ju inte mer än människa eller hur?!

Väl framme hos Jocke så började vi laga mat. Jag måste säga att H och jag gjorde en strålande insats med att hacka sallad. Den vart grymt god. Typ. Jocke däremot sprang mest runt och kände sig viktig då han var head-chef enligt honom själv. Dock är jag helt övertygad om att hans mamma egentligen var hjärnan bakom det hela, men det var bäst att vara tyst om saken, annars man kanske inte hade fått någon mat!

Till slut var alla samlade. Det vill säga Jocke, Majtorp, Frans, Johanna, Edvin, Fia, H och jag. Vi gluffsade glatt i oss maten som var grymt god (speciellt salladen självklart!). H och Edvin hade köttävling och självklart vann min köttman, moahaha! 

När maten var uppäten så hög vi in på spriten. Började med lite Hynotic, dock kom svampen i mig fram ganska fort och Jocke vart lite förvånad att mitt glas redan var slut. Två gånger!
Istället hög vi in på tequilan och här någonstans börjar vissa bli lite överförfriskade och bestämmer sig för att sniffa upp saltet och pressa citronen i ögat. Pucko. För tio minuter så fick Frans vara min stand-in-kille. Lite senare drog de ihop sig till killhångel. Edvin och Jocke bytte glatt saliv med tunga och allt. Vem kunde tro det? Jag och Edvins tjej nöjde oss med att pussas lite då och då haha. 

Senare drog vi oss ner till vattnet för att skåla, smälla smällare och hångla på tolvsalet. Dock missade vi nog tolvslaget ganska rejält så vi hade ett eget, ungefär fem minuter efter alla andra men va fan, bättre sent än aldrig heter det väl?

Vi drog till sist ner till Pluto där vi ägde och shakeade aset resten av kvällen! Nog för att musiken alltid är kass på Pluto men vad gör det när man är lite...hum....host...onykter? Dock var ångesten total när vi gick därifrån, vi var ju vrålhungriga på det obligatoriska fullekäket! Till våran förtvivlan så var ju allt stängt! Vilka jävlar! Hungriga och fulla som vi var stod vi som förvirrade fån utanför Donken och funderade på hur de här året skulle sluta.

Träffade dock på Ida, Faj och Strömma så då vart jag lite gladerare.
Somnade runt tre tiden, full och hungrig, men jävligt lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback