Skön start.

Mitt i allt kaos så hade jag i alla fall en klockren morgon.
Jag skickade ett sms till min kära vän Anders här om dagen. Mest för att han är så galet rolig så han lyckas alltid få mig på bra humör. Men också för att han är snäll och lyssnar på mina bekymmer.

Anyhow, Anders har befunnit sig på kick-off uppe i Leksand fredag-söndag och han hade visst inte haft någon täckning. Han hade i alla fall fått mitt sms runt tolv i natt, och lite överförfriskad som han var, försökta han ringa mig. jag sov dock som en stock och svarade inte. Han försökte i alla fall ringa mig fyra gånger under natten / morgon. Tur för honom att jag inte hörde när han ringde tio i fem i morse.
Kul. Kul kille.

Ringde i alla fall upp honom när jag vaknade vid halv tolv tiden idag och shit pommes frites vad jag skrattade! Ingen kan han så roliga / störda / konstiga funderingar som våran Anders vill jag lova. Här är ett litet utdrag på vad vi kom fram till bland annat:

- Hans bil var som en tvålkopp på vägen. Fast sen kom vi fram till att den nog snarare var som en tvål i en tvålkopp för tvålkoppar är ju faktiskt ganska stabila.

- Mest bakfull är bäst. (Anders vann).

- Anders svänger in på Max och ska beställa. Han kör fram till den lilla mojängen som man pratar i och viskar till mig, "Vem säger hej först??". Det var hon på Max som sa hej först. Så ni vet.

- Välkommen till Rastastugan! Står det på en skylt efter vägen. Anders konstaterar att det var hur kul som helst men tanke på att de i Dalarna inte ens vet var Rasta är. (OBS! fördom!) Sedan spann vi vidare på det och såg framför oss vad kul de skulle vara om det kom några riktiga "Rasta-Maaaan"-folk och ser skylten och tror att det är en rastastuga där man inte kommer in om man inte har dreadlocks. Vad besviken de skulle blir om de då bara ser massa svenssons med matchande träningsoveraller, takbox och eget fika.

- Anders har bettlat med Måns Möller. Ni vet han den lilla korta blonda i Timeout. Anders själv är övertygad om att han vann.

- Anders krävde vip-biljetter av Peter Siepen till Pluto.

Klockren start på dagen vill jag lova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback