Five sekunds with Backyard Babies

I fredags hade H fest med några vänner. Jag slutade jobba vid halv elva så jag kastade mig hem på cykeln och trampade för allt vad jag var värd. Dock kom jag på halvvägs att, shit, nu kommer jag bli svettig! Och mycket riktigt, men då var det ju liksom redan för sent så jag trampade vidare i raskt rakt.

Väl framme hos H bytte jag o illa kvickt efter kommentarer ifrån både Frans och Jocke om att jag luktade. Vilka gentlemän! Hur som haver så, fråga mig inte hur, lyckades jag häva i mig massa cider & öl på en timme innan vi begav oss ut för att göra Västeråsnattliv osäkert.

Vi traskade ner till Sjökrogen men eftersom kön var så galet lång så sprang jag och Johanna iväg för att lätta på blåsan i buskarna. Och där stod dem. På scen på andra sidan vattnet, Backyard Babies! De spelade på Mälarrocken men jag hade inte hunnit skaffa biljetter. I fem sekunder var jag i trans och sjöng för allt vad jag var värld, innan Johanna tog mig i armen och mumlade någonting om att killarna redan säkert var inne.

Men de var dom så klart inte.
Det var alldeles för många i denna stad och också ville till Sjökrogen så vi fick snällt lufsa därifrån och istället styra kosen mot Donken. Efter en halvtimme där så somnade vi sött hemma i H:s lilla lya. Jag och Johanna i soffan, H på golvet och Frans i tältsäng. Vilken kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback