Fler Bekännelser

Ibland kan det bli lite fel när man sitter i kassan. Man är trött i huvudet och tänker inte riktigt på hur kunder kan tolka både saker jag säger och saker som jag gör. Här följer två exempel som jag skett mig ett antal gånger nu.

Exempel 1.

Vi säljer väldigt mycket gul lök och just i år har de verkligen varit gigantiska.
Jag tänkte mig inte alls för utan droppar kommentaren:

- Oj, vilka stora lökar!

Varpå kunden börjar fnissa hysteriskt.


Exempel 2.

Vi säljer även väldigt mycket meloner och just nu är det extra pris. Detta resulterar i att folk köper ibland flera meloner och dessa måste vägas på en våg som jag har framför mig å rullbandet. När melonerna ligger på vågen måste jag sedan knappa in en kod på datorn. Här om dagen hade jag en ganska ung kille som hade köpt två stycken. Jag lägger dem framför mig och böjer mig lite över dem för att komma åt datorn. Jag ser hur killen kollar på melonerna, sedan på mina "meloner" och sedan börjar han fnissa. Jag inser vad han fnissar åt och försöker hålla mig för skratt och skickar illa kvickt iväg dem på rullbandet så fort jag hade vägt dem.



Om bara jag och mina kunder kunde befrias ifrån snuskiga fantasier så skulle allting bli så mycket lättare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback