Hantverkare i Huset

Kravlade mig upp ur sängen i morse vid åtta tiden för att palla mig hem till mor och far. Jag ska nämligen vara duktig och rida innan jobbet idag. Mosade någon macka i munnen innan jag, fortfarande yrvaken, satte mig i bilen och körde de dryga två milen till dem.

När jag kommer fram står de dock en mysko bil där. Då slog det mig att, shit, de kommer ju hantverkare och fixar badrummet hela veckan. Hälsar lite försynt på dem innan jag grabbar tag i morgontidningen och flyr illa kvickt ut på verandan. Där sitter jag och läser alla artiklar om hur tant Agda har ramlat på cykeln, att lilla Pelle har kört crosstävling och att katten August är borta. Ni vet så där som de står i alla lokaltidningar. Allt för att få tiden att gå så jag slipper gå in till dem igen.

Nu har de åkt så nu kan jag äntligen sätta stereon på högsta volym, sjunga falskt, dansa runt i huset, prata högt för mig själv och andra mycket viktiga saker jag har för mig när ingen annan ser.

Nej, nu börjar de bli dags att åka till stallet om min galanta tidsplan för dagen ska hålla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback