Sommar för mig

För mig är det svensk sommar när... 

...jag sitter bänkad framför tv:n 20:00 varje tisdag och sjunger med för fulla muggar i samtliga låter i Allsång På Skansen.

...
14000 raggarbilar och Power Meet intar Västerås och jag plötsligt blir raggare för en helg. Hela stan kokar över av raggare, öl, avgaser, fest, fylla och skratt.

...jag kliar mig till sömns varje natt och svär över alla myggor.

...när jag inte kan sova för att det är för varmt.

...när man konstans är grön under fötterna för att man mest går barfota.

...när man utmanar / blir utmanad av någon familjemedlem i någon utomhusaktivitet.

...jag får äta grillat. Spelar ingen roll egentligen vad de är, bara det är ätbart och går att grilla. 

...jag kan vara ute och rida vid tio tiden på kvällen när det börjar bli svalt och allt mest är orange och stilla.

...jag äter kräm till frukost på verandan och läser lokaltidningen.

...jag får äta rabarberpaj. I mängder! 

...jag kan gå ut på korgen utan att ta med mig en jacka.

...bikinin hör till vardagsoutfiten. 

...jag, på något mystiskt sätt förvandlas till en bokmal. 




Vad är sommar för dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback